NOVINKY
NOVINKY
20.8.2016
SunPeople se snaží začlenit děti z dětských domovů na trh práce

SunPeople se snaží začlenit děti z dětských domovů na trh práce

Každý rok opustí brány dětských domovů v ČR na tisíc mladých lidí. Podle výzkumů a rozhovorů s řediteli těchto zařízení nemají nejmenší potuchu, kam se vydat a jak začít fungovat. Tento nešvar by mohl pomoci změnit jedinečný workshop s názvem Jak zvládnout pracovní prostředí aneb Bušidó po česku. Ten se uskuteční na Zámku Diváky pro vybrané děti z dětských domovů v pátek 26. srpna od 9:00 hod.

Workshop potrvá do 17:00 hod. Ve dvou vzdělávacích blocích se účastníci seznámi s životopisem, pohovorem, základními atributy vyrovnaného výkonu, týmovou spoluprácí, jak zvládnout nadřízené a dalšími věcmi, které jim pomohou vstoupit do pracovního světa. Od 15:30 hod je připravené setkání se zástupci podnikatelské sféry. „Máme spoustu zajímavých a úspěšných lidí, kteří jsou doknce připravení investovat do myšlenek dětí, koupit jim vybavení a nechat je tvořit své sny,“ uvedla ředitelka pořadatelského spolku SunPeople Monika Bajnoková. Spolek dlouhodobě spolupracuje s tišnovským dětským domovem a domem na půli cesty. Zúčastní se také děti ze Strážnice, Hodonína a Kyjova. Na workshop pak naváže další akce a spolupráce s podnikateli.

Cílem workshopu je, aby se děti z dětských domovů setkaly s reálným prostředím a pochopily, o čem je pracovní prostředí. Workshop povede známý brněnský networker Milan Nerud, který si pro děti připravil zajímavý vzdělávací program. Zaměří se na zvýšení adaptace na trhu práce. „Milan Nerud je pro nás velkou osobností. Sám má malé děti a ví, jak je těžké uspět na trhu práce. Věříme, že vybraným dětem může tento workshop hodně dát a otevřít oči. Obzvlášť když budou mít možnost potkat se s dalšími osobnostmi jako doktor Bumbálek, Hynek Charouz nebo Hesham Malik,“ představila Bajnoková některé z osobností, které se na workshopu objeví.

Patronem celé akce bude úspěšný hodonínský podnikatel a též bývalý chovanec Dětského domova Jan Lačňák. Ten dětem poreferuje o jeho začátcích, co vše musel udělat navíc než ostatní, jak si musel vybudovat řád a systém ve svém životě, aby mohl uspět. Navíc byl vybrán na Českou televizí do pořadu Skrytý potenciál, který moderoval bývalý viceprezident Microsoftu Jan Mühlfeit. „Moc si vážíme účasti Honzy, který ukáže dětem, jak může být cesta dlouhá a strastiplná, ale s reálným cílem, který je posune dál,“ dodala Bajnoková.

Celkem se děti na workshopu setkají s více než patnácti úspěšnými podnikateli z ČR. „Cesta byla dlouhá a trnitá, o to sladší je výsledek. Když jsem byl mladší, nikdy by mě nenapadlo, že to dotáhnu tak daleko, budu mít úžasnou manželku, tři krásné a zdravé děti, skvělý byznys a budu stavět polyfunkční objekt v Hodoníně. Je to pohádka, která jako pohádka nezačala. Bylo to dramatické dílo, ale má šťastný a krásný konec,“ uvedl Jan Lačňák, jednatel společnosti LAČŇÁK FINANCE, která se specializuje na úvěrové poradenství pro podnikatele a fyzické osoby.

Jan Lačňák vyrůstal v dětském domově od dětství. Časem si uvědomil, že nechce být jen zaměstnancem, ale chce se posunou dál. Dlouho se hledal a poté se rozhodl, že začne pracovat na sebe. Po odvysílání pořadu Skrytý potenciál na ČT2 jeho aktivity pomáhat druhým lidem neskončily. Navázal spolupráci z některými neziskovými organizacemi, jezdí na workshopy a semináře, ale hlavně svoji činnost směřuje koučování a mentorování v oblasti osobního rozvoje a start up programu pro mladé lidi z Dětských domovů. Jan o úspěchu říká: „Víte, úspěch nebo sláva není nárok, je to nejvyšší uspokojení jakého se Vám může dostat za tvrdou a obětavou dřinu. Každý může být šťastný, mít radost ze života, mít vlastní identitu a hlavně být spokojený sám se sebou. Budu moc rád, když se mi podaří někoho inspirovat a vydá se vlastní cestou,“ dodal Lačňák

Spolek SunPeople se zaměřuje na zaměstnávání a umisťování mladých lidí zejména z dětských domovů na Moravě. „Cítíme, že tyto děti a mladiství nemají jasno o tom, co chtějí. Neví kudy kam, jsou fixovaní na vychovatele a vychovatelky. Často nezvládají realitu a mají problémy. Proto chceme dělat akce, které jim otevřou oči a pomohu získat možnost zaměstnání a normálního života,“ dodala Bajnoková.

 



« Zpět na novinky
Obchodní spolupráce

Mediální komunikaci a prezentaci značky Lačňák Finance
zajišťuje kreativní agentura Vizzio Group

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte (Další informace).